sâmbătă, 18 aprilie 2020

DIN JURNALUL LUI DIO


    28 iunie 1972.Mai sunt două zile până când voi pleca în tabăra de pionieri Amara. Aceste două zile vor trece ca două veacuri. Le aştept "plecarea" cu nerăbdare şi înfrigurare.
   29 iunie. Astăzi trebuia să merg la circumscripţia sanitară din Aluneni pentru a primi fişa pentru plecarea în tabără. Dar datorită ploii din noaptea precedentă (plouă şi-acum!)  , bănuiesc că autobuzul nu va veni.
   30 iunie. Împreună cu Tomiţă, partenerul meu în "voyage"-ul Amara , ne-am deplasat în Aluneni , din cauză de fişă medicală. Ne-au mai supus unui control medical amănunţit! Fişele noastre urmând să le ridice un tov.profesor, ce le va înmâna la rândul lui profesorului Lăcătuşu Ioan.
   1 iulie. La ora 8 am plecat la autobuz. Acesta s-a făcut aşteptat încă o jumătate de oră.  Iar distanţa dintre satul nostru, Principele Mihai şi Botoşani mi s-a părut astronomică. Însă mă înşelam amarnic: infinitul abia urma să-l străbatem!
   Am ajuns la Botoşani în jurul orei 10 şi 30. De la autogară am plecat spre Palatul Pionierilor, împreună cu tov.profesor Lăcătuşu. Înainte de-a ajunge la Palatul cu pricina, ne-am aruncat privirile şi la afişele cinematografului "Luceafărul".
    Am fost îndrumaţi către internatul Liceului "A.T.Laurian". Cu Tomiţă şi Ionel, un băiat din Jijia, am fost cazaţi în dormitorul nr.6. Aici se mai aflau şi alţi elevi care aveau aceeaşi destinaţie.
   Am aflat că ne vom lua zborul c-un tren de seară. După o nouă vizită medicală, Tomiţă era cât pe ce să fie trimis acasă: avea o mână în ghips!
  Tovi "experţi" ne-au chestionat de ce nu am lut un alt copil cu mâinile normale? De parcă Tomiţă le-ar fi avut anormale! Doamne ce ţi-ar mai fi şi cu oamenii ăştia mari şi experţi!

Costel Zăgan, Deşertul de catifea (13)

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COSTEL ZĂGAN

 Orice tăcere își are cântecul ei de lebădă. ANTOLOGIA AFORISMULUI ROMÂNESC CONTEMPORAN, 2016